Telefon: 40 28 15 88
Dersom du ikke har en brukerkonto fra før, kan du gjøre dette ved å klikke på Min side. Velg deretter Meld meg på nå. Skriv inn e-post og klikk på bekreftelseskode. Sjekk din e-post, kopier koden og lim denne inn i den tomme boksen. Klikk deretter på Bekreft kode. Når koden er bekreftet, kan du lage ditt eget passord. Husk at passordet må inneholde minst seks tegn. Klikk deretter på Opprett.
Klikk på Book stand på hjemmesiden. Logg inn med din e-post og passord.
Når du er inne på din side, klikk på Opprett ny booking.
Sjekk at opplysningene stemmer. Klikk deretter på Fortsett. Da kommer du til en betalingsside der du kan velge å betale med kort, Vipps eller fra ditt kundekort. Vi anbefaler leieperiode i minst tre uker for økt salg.
Merk at det blir lagt til en ekstra dag i din ordre. Denne dagen er forbeholdt butikken slik at vi kan hjelpe deg med utsjekking når din booking avsluttes.
Du kan enkelt forlenge eller endre din leieperiode inne på din brukerkonto. Når du logger inn, vil du se en informasjonsblokk for Stand. Her kan du klikke på Forleng. Ta kontakt med oss så hjelper vi deg gjerne.
Du har angrerett i 14 dager etter bestilling av standleie. Du kan sende oss en e-post til oss på hei@fiine.no så ordner vi resten. Angreretten må benyttes senest to uker før leiestart. Ved spesielle tilfeller som f.eks. sykdom kan du få refundert beløp på opptil 50%. Du må eventuelt kunne dokumentere dette.
Vi bruker denne ekstra dagen til å pakke ned standen din. I tillegg, avmonterer vi alarmbrikker og skanner ut varene for deg. Du vil fremdeles beholde alle salgsdagene i bookingen.
En stand er et garderobeskap med klesstang og hylle. Det er her du viser frem klær du vil selge. Vanlige stander er 60 cm bred. Det er plass til ca. 30-40 hengere avhengig av type klesplagg. Hver stand har også en hylle. Her kan du ha esker med småting eller sko og vesker. Ønsker du større plass, kan VIP-skap (80 cm) være et godt alternativ.
VIP-skap har større plass (80 cm bred) og vender synlig ut mot vinduene. Det er disse standene kunder vil først se når de kommer inn i butikken.
Én henger er et godt alternativ dersom du har kun ett plagg du ønsker å selge.
Fullpakke er en tjeneste der vi utfører all jobben for deg. Du kommer med varene du vil selge og vi vil oppbevare disse slik at vi kan fylle på med varer underveis. Tjenesten inkluderer prising av varene, sette på prislapper, feste alarmbrikker og sette opp standen. I tillegg legger vi ut bilder av standen din én gang i uken inne på vår salgsside Nettbuå te fiine. Etter endt leieperiode, vil vi tømme standen din for deg. Vi dobbeltsjekker at alle varene er på plass og avmonterer alarmbrikkene. Du kan velge om du vil hente varene selv eller om vi skal levere hjem til deg mot et pristillegg. Provisjonen er 40% i tillegg til standleie.
Etter at du har booket en stand, så kan du bestille Fullpakke ved å sende oss en e-post hei@fiine.no eller på telefonnummer 46 90 80 79.
Det er kun mulig å bestille ved minst 4 uker standleie.
En uke er regnet som seks dager da vi holder stengt på søndager. Starter du f.eks. på en mandag, vil bookingen vare ut lørdag. Vi anbefaler leieperiode i minst tre uker for økt salg.
Vi får 20% i provisjon av salget. Dette blir automatisk trukket fra fortjenesten. Du sitter altså igjen med 80% av salget. Unntaket er Fullpakke-tjeneste som har 40%.
Ja, men standen får kun ett kundenummer og utbetaling blir til én konto. Standleiere må selv regne ut fortjenesten. Et tips er å merke prislappene med f.eks. initialer, slik at det blir mer oversiktlig.
Logg inn på Min side. På Startside vil du se en informasjonsblokk som heter Stand. Denne blokken viser din ordre, antall registrerte varer og total salg.
Klikk på Legg til varer. Fyll inn varebeskrivelse og pris. Klikk deretter > Lagre og ny.
Varer bør registreres med en utførlig beskrivelse som størrelse, farge, merke, pris og eventuelle merknader (eks. hull). Dette er viktig for medarbeiderne ved kassen for å unngå ombytning av prislapper. Det gjør også jobben lettere for oss når prislapper forsvinner, og vi kan søke etter riktig eier.
Billige varer skal derfor også beskrives godt på prislappen. F.eks. bør du ikke skrive "T-skjorte", men heller ‘'Lindex lang svart kjole Medium’’. Varebeskrivelse er også fin å ha slik at du kan følge med på hva du har solgt. Har varen eventuelle skader, bør dette oppgis på prislappen.
Av sikkerhetsmessige årsaker, skal prislappene ikke skrives for hånd eller at de er skrevet over med en penn/tusj. Du kan kun bruke butikkens prisetikketter. Prisetikettene hos oss inneholder informasjon om vare, pris, standnummer i tillegg til ditt kundenummer.
Vi anbefaler å prise varene til 1/3 av innkjøpsprisen. Det kan være lurt å ta en ekstra sjekk på varens tilstand før prising. Er varen helt ny med f.eks. prislappen på, så kan det godt prises noe høyere. Prising avhenger også av hvor fort du ønsker å selge varene dine. Et tips kan være å sjekke prisene på Finn og/eller Tise.
Vi printer ut prisetiketter (prislapper) for deg den dagen du flytter inn. Du vil få disse ved innsjekk i kassen.
Du kan enkelt gjøre dette selv inne på Min side.
Velg vare. Klikk på den > grønne sirkelen på venstre siden av varebeskrivelsen. Legg inn ny informasjon.
Du kan kun sette ned pris på varer. Blir varen dyrere, må denne registreres på nytt.
Følgene varer er ulovlig å selge hos oss:
Du kan komme fra kl. 12 dagen før din leieperiode starter. F.eks. hvis leieperiode starter på en tirsdag, så kan du allerede komme på mandag fra kl. 12. Starter du på en mandag, kan du komme på lørdag siden vi holder stengt søndager.
Husk å sjekke inn ved kassen når du kommer.
Du får lånt kleshengere og alarmbrikker hos oss. Vi anbefaler at du monterer alarmbrikker i sømmen på klesplagg. Sett aldri alarmbrikker i vaskemerke, lomme eller stropp. Løse deler bør festes med teip eller strips.
Du får prisetiketter ved ankomst. Disse kan festes på varene med en prismerkingsmaskin som du får lånt i butikken.
Varene skal være plassert på din stand. Du kan ikke legge varer på gulvet , på andre stander og utstillingsbord/andre steder i butikken. Standen kan dekoreres i lett omfang. Det er ikke tillatt å skru, spikre eller lime på standen. Ønsker du å henge opp informasjon om f.eks. merkevarer/skostørrelse, så kan dette fint gjøres. I så tilfelle skal informasjonsmaterialet være skrevet ut på papir.
Vi anbefaler å ikke ha altfor mange varer på standen. Det bør være mulig for handlende kunder å kunne "bla" gjennom klesplagg. Ha små gjenstander f.eks. i esker. En ryddig og oversiktlig stand selger best.
Vi har glassmontere med lås for større gjenstander som dyre vesker/sko. Det er fullt mulig å leie en hylleplass i tillegg.
Du har ansvaret for at standen din er pen og ryddig ved oppstart. Våre medarbeidere vil hjelpe til å holde orden på standen din under salgsperioden.
Du kan fylle på så ofte du vil. Dette er inkludert i leieprisen. Vi anbefaler å heller fylle på ofte enn for mye. Det bør være nok plass mellom f.eks. klesplagg slik at handlende kunder kan "bla" gjennom klærne.
Utbetaling skjer to ganger i måneden. Vi overfører dette automatisk til din bankkonto. Husk derfor å registrere korrekt kontonummer på ‘’Min fiine’’.
Dersom utbetalingsdato faller på en dag der banken ikke har virkningsdag, blir pengene satt inn etterfølgende bankens første virkningsdag.
Du har mulighet til å ha rabatt på hele standen din stand.
Logg inn på Min side. På Startside vil du se en informasjonsblokk som heter Stand. Denne blokken viser din ordre, antall registrerte varer og total salg. Klikk på > Rabatt. Velg deretter mellom 10%, 20%, 30%, 50%, 70% eller 80%. Vi får varsel når rabattforespørsel er lagt inn, og henger opp rabattskilt for deg. Dette gjør vi hver morgen ved åpning.
Husk at rabatter gjelder alle varer som du har prismerket. Vær oppmerksom på ev. varer i glasskapet.
Du kan enkelt fjerne rabatten selv ved å klikke på > Rabatt og deretter > Fjern rabatt
Vi gjør alt for å sikre dine varer best mulig. Butikken har videoovervåkning og alarmbrikker til gratis utlån for varer over 100 kr. Våre alarmbrikker er ekstrasikret, dvs. at disse kan kun avmagnetiseres av vår egen magnetåpner.
Det er svært viktig at alarmbrikkene ikke festet i vaskemerke, lomme eller stropp. Bruk heller sømmen utenfor klesplagget.
Dessverre så kan det forekomme, som alle andre steder, tyverier. Undersøk derfor om din innboforsikring dekker eventuelle tap.
Varer som er forsvunnet fra standen, men som ikke er markert solgt, er mest sannsynlig ute på vandring. Handlede kunder henger ofte varer tilbake på feil stand. Sjekk derfor nabostanden eller på prøverommet. Vi setter også opp varer til utstilling for å oppnå bedre salg. Ta kontakt med våre medarbeidere hvis du fortsatt ikke finner varen din.
Varer uten prislapper vil bli hengt i et stativ for gjenglemte klær. Vi oppbevarer disse i butikken i 14 dager. Dersom de fortsatt ikke blir hentet, forbeholder fiine retten til å donere disse videre eller selge dem.
Ja, du vil automatisk få en påminnelse på e-post tre dager før leieperioden utløper.
Du kan hente varene dine dagen etter bookingen er avsluttet. Før du kommer, vil personalet ha tømt standen, avmontert alarmbrikker og sjekket at varene tilhører deg. Dine varer vil deretter bli lagt på en trygg plass for avhenting. Varer uten prislapper skal være i butikken i minst 14 dager før de kan hentes i butikken. Dette for å sikre eventuell ombytting av varer. Kontakt oss dersom du ønsker å hente varene tidligere.
Du må kunne legitimere deg når du kommer for å hente varene dine. Dersom du ikke har mulighet til å komme selv, kan du eventuelt be noen andre hente for deg. Du må da gi oss skriftlig beskjed enten på mail eller sms. Mailadresse og telefonnummer skal samsvare med de opplysninger som er registrert i våre systemer. Krav til legitimasjon gjelder også for andre enn deg.
Det er viktig at du henter varene dine til oppgitt tid. Det vil tilkomme et gebyr på 50 kr for hver påfølgende dag etter utløpstiden. Etter 14 dager vil varene dine tilfalle butikken.
Husk å ha med egne poser/esker.
Du kan enkelt endre eller forlenge din leieperiode inne på Min side. På venstre meny velger du Bookinger. Du vil da komme til en side med oversikt over dine bookinger. Velg hvilken booking du vil forlenge, og klikk på Forleng. Ta kontakt med oss dersom du ønsker hjelp med dette. Ved betaling, kan også Kundekort benyttes.
fiine er en markedsplass der vi videreformidler salg mellom privatpersoner. Det er derfor ikke mulig å bytte eller returnere kjøpte varer. Sjekk derfor at varen er i god stand før du eventuelt kjøper.
Du finner kundekortet ditt inne på Min side øverst i høyre hjørne. Kortet inneholder saldo på fortjeneste av salget ditt, og kan brukes f.eks. til å forlenge leieperiode, kjøpe gavekort og handle i butikken.
Du kan kjøpe gavekort i butikken. Gavekortet kan brukes for å handle i butikken. Det er viktig at du beholder kortet dersom det er beløp tilgode. Strekkoden på kortet er unik. Det er dessverre ikke mulig å lage et nytt ett dersom kortet går tapt.
Du kan bruke alle typer VISA, MasterCard og Vipps. I tillegg, kan du betale med kontanter i butikken.
Som et ekstra sikkerhetstiltak, er det montert videoovervåkingskamera inne i butikken.
Tyveri kan dessverre forekomme hvor som helst. Det er derfor viktig at alarmbrikker monteres korrekt på varene. Vi har også videoovervåking i butikken for ekstra sikkerhet. All butikktyveri blir politianmeldt.
fiine kan ikke stilles til ansvar for stjålne, tapte eller ødelagte varer. fiine er ikke erstatningspliktig ved brann- eller vannskade. I forbindelse med brann, vannskade eller innbrudd, kan din innboforsikring eventuelt dekke ditt tap. Kontakt ditt forsikringsselskap for mer informasjon.
FIINE AS
Langgata 37
4306 Sandnes
Org. nr. 932 458 535
Copyright © 2024 FIINE AS