fiine.no

Spørsmål og svar

BOOKING

Hvordan opprette brukerkonto?

Dersom du ikke har en brukerkonto fra før, kan du gjøre dette ved å klikke på Min side. Velg deretter Meld meg på nå. Skriv inn e-post og klikk på bekreftelseskode. Sjekk din e-post, kopier koden og lim denne inn i den tomme boksen. Klikk deretter på Bekreft kode. Når koden er bekreftet, kan du lage ditt eget passord. Husk at passordet må inneholde minst seks tegn. Klikk deretter på Opprett.

Hvordan booke?

Klikk på Book stand på hjemmesiden. Logg inn med din e-post og passord.

Når du er inne på din side, klikk på Opprett ny booking.

  • Velg type stand
  • Velg antall uker
  • Velg oppstartdato 

Sjekk at opplysningene stemmer. Klikk deretter på Fortsett. Da kommer du til en betalingsside der du kan velge å betale med kort, Vipps eller fra ditt kundekort.

Merk at det blir lagt til en ekstra dag i din ordre. Denne dagen er forbeholdt butikken slik at vi kan hjelpe deg med utsjekking når din booking avsluttes.

Hva er inkludert i standleie?

  • Egen stand
  • Lån av kleshengere og alarmbrikker
  • Prisetiketter
  • Ubegrenset påfyll
  • Når leieperioden er over, vil vi pakke ned standen, avmontere alarmbrikker og skanne ut varene for deg.

Hvordan endre eller forlenge leieperiode?

Du kan enkelt forlenge eller endre din leieperiode inne på din brukerkonto. Når du logger inn, vil du se en informasjonsblokk for Stand. Her kan du klikke på Forleng. Ta kontakt med oss så hjelper vi deg gjerne.

Hvordan kansellere en booking?

Du har angrerett i 14 dager etter bestilling av standleie. Du kan sende oss en e-post til oss på hei@fiine.no så ordner vi resten. Angreretten må benyttes senest to uker før leiestart. Ved spesielle tilfeller som f.eks. sykdom kan du få refundert beløp på opptil 50%. Du må eventuelt kunne dokumentere dette.

Hvorfor blir det lagt til en ekstra dag i bookingen?

Vi bruker denne ekstra dagen til å pakke ned standen din. I tillegg, avmonterer vi alarmbrikker og skanner ut varene for deg. Du vil fremdeles beholde alle salgsdagene i bookingen.

Hva er innholdet i Full pakke?

Full pakke er en tjeneste der vi utfører all jobben for deg. Vi priser varene, setter på prisetiketter, fester alarmbrikker og setter opp standen. I tillegg vil vi legge ut bilder av standen din én gang i uken inne på vår salgsside Nettbuå te fiine. Vi tømmer din stand etter endt leieperiode. Du kan da velge om du vil hente varene selv eller om vi skal levere hjem til deg mot et pristillegg. Provisjonen er 40% i tillegg til standleie.

Hva er VIP-skap?

VIP-skap har større plass (80 cm bred) og vender synlig ut mot vinduene. Det er disse standene kunder vil først se når de kommer inn i butikken.

Hva er en stand?

En stand er et garderobeskap med klesstang og hylle. Det er her du viser frem klær du vil selge. Vanlige stander er 60 cm bred. Det er plass til ca. 30-40 hengere avhengig av type klesplagg. Hver stand har også en hylle. Her kan du ha esker med småting eller sko og vesker. Ønsker du større plass, kan VIP-skap (80 cm) være et godt alternativ.


Hvor lenge varer en leieperiode?

En uke er regnet som seks dager da vi holder stengt på søndager. Starter du f.eks. på en mandag, vil bookingen vare ut lørdag. Vi anbefaler leieperiode i minst tre uker for økt salg.

Hvor mye får dere i provisjon?

Vi får 20% i provisjon av salget. Dette blir automatisk trukket fra fortjenesten. Du sitter altså igjen med 80% av salget.

PRISING

Hvordan legge inn pris?

Logg inn på Min side. På Startside vil du se en informasjonsblokk som heter Stand. Denne blokken viser din ordre, antall registrerte varer og total salg.

Klikk på Legg til varer. Fyll inn varebeskrivelse og pris. Klikk deretter > Lagre og ny

Hva bør med i varebeskrivelse?

Varer bør registreres med en utførlig beskrivelse som størrelse, farge, merke, pris og eventuelle merknader (eks. hull). Dette er viktig for medarbeiderne ved kassen for å unngå ombytning av prislapper. Det gjør også jobben lettere for oss når prislapper forsvinner, og vi kan søke etter riktig eier.


Billige varer skal derfor også beskrives godt på prislappen. F.eks. bør du ikke skrive "T-skjorte", men heller ‘'Lindex lang svart kjole Medium’’. Varebeskrivelse er også fin å ha slik at du kan følge med på hva du har solgt. Har varen eventuelle skader, bør dette oppgis på prislappen.


Av sikkerhetsmessige årsaker, skal prislappene ikke skrives for hånd eller at de er skrevet over med en penn/tusj. Du kan kun bruke butikkens prisetikketter. Prisetikettene hos oss inneholder informasjon om vare, pris, standnummer i tillegg til ditt kundenummer.


Vi anbefaler å prise varene til 1/3 av innkjøpsprisen. Det kan være lurt å ta en ekstra sjekk på varen før prising. Er varen helt ny med f.eks. prislappen på, så kan det godt prises noe høyere. Prising avhenger også av hvor fort du ønsker å selge varene dine.


Hvor finner jeg prislapper?

Vi printer ut prisetiketter (prislapper) for deg den dagen du flytter inn. Du vil få disse ved innsjekk i kassen.

Hvordan endre pris eller beskrivelse på vare?

Du kan enkelt gjøre dette selv inne på Min side


Velg vare. Klikk på den > grønne sirkelen på venstre siden av varebeskrivelsen. Legg inn ny informasjon.


Du kan kun sette ned pris på varer. Blir varen dyrere, må denne registreres på nytt.

Hva er ikke tillatt å selge?

Følgene varer er ulovlig å selge hos oss:

  • Kopivarer eller piratvare som f.eks. merkeklær, vesker og lignende.
  • Tobakk, alkohol, mat, våpen, fyrverkeri, pornografisk materiale eller annet som personalet vurderer upassende eller støtende.
  • Skarpe gjenstander som kniver/sakser skal ikke ligge framme på standen. Disse kan låses inn i våre glassmontere.
  • Visittkort eller annen markedsføring
  • Varer som setter ned butikkens standard som f.eks. skitne, illeluktende eller uhygieniske produkter.

OPPSTART & SALG

Når kan standen settes opp?

Du kan komme fra kl. 12  dagen før din leieperiode starter. F.eks. hvis leieperiode starter på en tirsdag, så kan du allerede komme på mandag fra kl. 12. Starter du på en mandag, kan du komme på lørdag siden vi holder stengt søndager.


Husk å sjekke inn ved kassen når du kommer.

Hvordan sette opp en stand?

Du får lånt kleshengere og alarmbrikker hos oss. Vi anbefaler at du monterer alarmbrikker i sømmen på klesplagg. Sett aldri alarmbrikker i vaskemerke, lomme eller stropp. Løse deler bør festes med teip eller strips.


Du får prisetiketter ved ankomst. Disse kan festes på varene med en prismerkingsmaskin som du får lånt i butikken.


Varene skal være plassert på din stand. Du kan ikke legge varer på gulvet , på andre stander og utstillingsbord/andre steder i butikken. Standen kan dekoreres i lett omfang. Det er ikke tillatt å skru, spikre eller lime på standen. Ønsker du å henge opp informasjon om f.eks. merkevarer/skostørrelse, så kan dette fint gjøres. I så tilfelle skal informasjonsmaterialet være skrevet ut på papir.


Vi anbefaler å ikke ha altfor mange varer på standen. Det bør være mulig for handlende kunder å kunne "bla" gjennom klesplagg. Ha små gjenstander f.eks. i esker. En ryddig og oversiktlig stand selger best.


Vi har glassmontere med lås for større gjenstander som dyre vesker/sko. Det er fullt mulig å leie en hylleplass i tillegg.


Du har ansvaret for at standen din er pen og ryddig ved oppstart. Våre medarbeidere vil hjelpe til å holde orden på standen din under salgsperioden.

Hvor ofte kan standen fylles på med varer?

Du kan fylle på så ofte du vil. Dette er inkludert i leieprisen. Vi anbefaler å heller fylle på ofte enn for mye. Det bør være nok plass mellom f.eks. klesplagg slik at handlende kunder kan "bla" gjennom klærne. 

Vi tilbyr oppbevaringsrom for klær til påfyll. Disse må være lagret inni en liten kasse med lokk eller en koffert med størrelse som en håndbagasje på flyet. Våre medarbeidere vil finne frem kassen for deg når du kommer for å fylle på standen. Du må eventuelt vise frem legitimasjon.

Når blir fortjeneste av salget utbetalt?


Utbetaling skjer to ganger i måneden. Vi overfører dette automatisk til din bankkonto. Husk derfor å registrere korrekt kontonummer på ‘’Min fiine’’.

  • Salg fra den 1. til den 15. blir avregnet den 30. i samme måned.
  • Salg fra den 16. til den 31. blir avregnet den 15. i etterfølgende måned.

Dersom utbetalingsdato faller på en dag der banken ikke har virkningsdag, blir pengene satt inn etterfølgende bankens første virkningsdag.

Rabatt på stand

Du har mulighet til å ha rabatt på hele standen din stand.


Logg inn på Min side. På Startside vil du se en informasjonsblokk som heter Stand. Denne blokken viser din ordre, antall registrerte varer og total salg. Klikk på > Rabatt. Velg deretter mellom 10%, 20%, 30%, 50%, 70% eller 80%. Vi får varsel når rabattforespørsel er lagt inn, og henger opp rabattskilt for deg. Dette gjør vi hver morgen ved åpning.


Husk at rabatter gjelder alle varer som du har prismerket. Vær oppmerksom på ev. varer i glasskapet.


Du kan enkelt fjerne rabatten selv ved å klikke på > Rabatt og deretter > Fjern rabatt 

Er det trygt å selge hos fiine?

Vi gjør alt for å sikre dine varer best mulig. Butikken har videoovervåkning og alarmbrikker til gratis utlån for varer over 100 kr. Våre alarmbrikker er ekstrasikret, dvs. at disse kan kun avmagnetiseres av vår egen magnetåpner.


Det er svært viktig at alarmbrikkene ikke festet i vaskemerke, lomme eller stropp. Bruk heller sømmen utenfor klesplagget.


Dessverre så kan det forekomme, som alle andre steder, tyverier.  Undersøk derfor om din innboforsikring dekker eventuelle tap.

Varer som er forsvunnet

Varer som er forsvunnet fra standen, men som ikke er markert solgt, er mest sannsynlig ute på vandring. Handlede kunder henger ofte varer tilbake på feil stand. Sjekk derfor nabostanden eller på prøverommet. Vi setter også opp varer til utstilling for å oppnå bedre salg. Ta kontakt med våre medarbeidere hvis du fortsatt ikke finner varen din.


Varer uten prislapper vil bli hengt i et stativ for gjenglemte klær. Vi oppbevarer disse i butikken i 14 dager. Dersom de fortsatt ikke blir hentet, forbeholder fiine retten til å donere disse videre eller selge dem.

AVSLUTTET LEIEPERIODE

Kommer det varsel før leieperiodens slutt?

Ja, du vil automatisk få en påminnelse på e-post tre dager før leieperioden utløper.

Når må varene hentes?

Du kan hente varene dine dagen etter bookingen er avsluttet. Før du kommer, vil personalet ha tømt standen, avmontert alarmbrikker og sjekket at varene tilhører deg. Dine varer vil deretter bli lagt på en trygg plass for avhenting. Varer uten prislapper skal være i butikken i minst 14 dager før de kan hentes i butikken. Dette for å sikre eventuell ombytting av varer. Kontakt oss dersom du ønsker å hente varene tidligere.


Du må kunne legitimere deg når du kommer for å hente varene dine. Dersom du ikke har mulighet til å komme selv, kan du eventuelt be noen andre hente for deg. Du må da gi oss skriftlig beskjed enten på mail eller sms. Mailadresse og telefonnummer skal samsvare med de opplysninger som er registrert i våre systemer. Krav til legitimasjon gjelder også for andre enn deg.


Det er viktig at du henter varene dine til oppgitt tid. Det vil tilkomme et gebyr på 50 kr for hver påfølgende dag etter utløpstiden. Etter 14 dager vil varene dine tilfalle butikken.


Husk å ha med egne poser/esker.

Endre dato for leieperiode

Du kan enkelt endre eller forlenge din leieperiode inne på Min side. På venstre meny velger du Bookinger. Du vil da komme til en side med oversikt over dine bookinger. Velg hvilken booking du vil forlenge, og klikk på Forleng. Ta kontakt med oss dersom du ønsker hjelp med dette. Ved betaling, kan også Kundekort benyttes.

ANNEN INFO

Bytte og retur

fiine er en markedsplass der vi videreformidler salg mellom privatpersoner. Det er derfor ikke mulig å bytte eller returnere kjøpte varer. Sjekk derfor at varen er i god stand før du eventuelt kjøper.

Kundekort

Du finner kundekortet ditt inne på Min side øverst i høyre hjørne. Kortet inneholder saldo på fortjeneste av salget ditt, og kan brukes f.eks. til å forlenge leieperiode, kjøpe gavekort og handle i butikken.

Gavekort

Du kan kjøpe gavekort i butikken. Gavekortet kan brukes for å handle i butikken. Det er viktig at du beholder kortet dersom det er beløp tilgode. Strekkoden på kortet er unik. Det er dessverre ikke mulig å lage et nytt ett dersom kortet går tapt.

Kontantløs betaling

Du kan bruke alle typer VISA, MasterCard og Vipps. I tillegg, kan du betale med kontanter i butikken.

Videoovervåkning

Som et ekstra sikkerhetstiltak, er det montert videoovervåkingskamera inne i butikken. 

Butikktyveri

Tyveri kan dessverre forekomme hvor som helst. Det er derfor viktig at alarmbrikker monteres korrekt på varene. Vi har også videoovervåking i butikken for ekstra sikkerhet. All butikktyveri blir politianmeldt.


fiine kan ikke stilles til ansvar for stjålne, tapte eller ødelagte varer. fiine er ikke erstatningspliktig ved brann- eller vannskade. I forbindelse med brann, vannskade eller innbrudd, kan din innboforsikring eventuelt dekke ditt tap. Kontakt ditt forsikringsselskap for mer informasjon.

Har du flere spørsmål?


Send oss gjerne en melding

 
 
 
 
unsplash